Podsumowanie roku 2011

2012Anno Domini 2011 odchodzi powoli do historii. Jaki był mijający rok z perspektywy blogu marketingowego „Marketing, książki i życie” oraz jego autora? Czas na krótkie podsumowanie 12 miesięcy zabawy w blogosferze. Fakty i akty. Kalendarium najważniejszych wydarzeń. TOP 5 najpopularniejszych postów. Cykle wydawnicze. Plany na 2012. Życzenia Noworoczne dla wszystkich Czytelników. Zapraszam do lektury!

 

 

 

Fakty i akty blogu marketingowego „Marketing, książki i życie”

Kilka najważniejszych liczb:

  • data powstania: 01 lipiec 2010 roku,
  • pierwszy komentarz: 06 wrzesień 2010 r.
  • łączna liczba postów: 186,
  • łączna liczba komentarzy: około 200 (komentarzy z Facebooka nie wliczam),
  • społeczność: „fani”, followersi, subskrybenci RSS i Feed Burnera – około 190 osób,

 

„Marketing, książki i życie” w 2011 roku

Kalendarium najważniejszych wydarzeń:

  • początek stycznia – uruchamiam fan page blogu na Facebooku,
  • 15 luty 2011 r. – rozstrzygnąłem pierwszy i jak do tej pory jedyny konkurs na blogu, nagroda książkowa powędrowała do Ilony Zimmer,
  • 16 luty 2011 r. – blog przekroczył 10 tys. odsłon,
  • 18 luty 2011 r. – pierwszy profesjonalny audyt blogu, przeprowadził go Paweł Szczepaniec (polecam),
  • 04 kwiecień 2011 r. – zmieniłem platformę i domenę, przeniosłem się z Bloggera na WordPress i adres www.jaceklipski.pl,
  • 13 czerwiec 2011 r. – zainstalowałem Feed Burnera czyli program umożliwiający subskrybowanie postów przez email,
  • koniec czerwca 2011 r. – zafascynowany możliwościami Facebooka „odpaliłem” stronkę „Lubię Polskie Kryminały”, od tego momentu muszę dzielić swój czas na dwa zupełnie różne „mini-projekty wydawnicze”, pod koniec roku stronka ma już 89 „fanów”,
  • 01 lipiec 2011 r. – pierwsza kampania Adwords promująca bloga (średnio udana),
  • 01 wrzesień 2011 r. – pierwsza roczna faktura za hosting (bolało…),
  • 23 wrzesień 2011 r. – zaczynam korzystać z programu AddThis,
  • 26 grudzień 2011 r. – rzut okiem na Google Analitics (zainstalowałem pod koniec 2010 r.): 15 733 odwiedzin, 11 320 unikalnych użytkowników, 27 932 odsłony,
  • 30 grudzień 2011 r. – rzut okiem na statystyki Facebooka: 144 osoby „lubią” stronkę „Marketing, książki i życie” na Facebooku.

 

Najpopularniejsze posty w 2011 roku

TOP 5 czyli piątka najchętniej czytanych postów w minionym roku przedstawia się następująco:

  1. „Zakamarki marki – Paweł Tkaczyk, recenzja książki”
  2. „Psychologiczne mechanizmy reklamy – Dariusz Doliński, recenzja książki”
  3. „Marketing miast: Paryż, Barcelona, Wenecja. Trzy miasta, trzy różne historie”
  4.  „Noc Kultury 2011. Noc promocji Lublina”
  5. „Zaplanuj swój pogrzeb”

 

Cykle wydawnicze

Serie postów, które rozwijałem w minionym roku:

 

Plany na 2012

Zmiany, zmiany, zmiany. Po pierwsze, technologiczne. Na pewno muszę dokończyć tłumaczenie skórki i wprowadzić możliwość komentowania postów za pośrednictwem Facebooka.

Po drugie, „contentowe”. Zamierzam uspójnić treści publikowane na blogu i Facebooku oraz znacząco zmniejszyć listę zaległych postów, do których należą np. recenzja książki „Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych”, nowy cykl „Wojny (nie)markowych światów” oraz „Legendy Miejskie – Chełm, podziemia kredowe i Duch Bieluch”. Na pewno będę też dalej rozwijał swoją facebookową stronkę „Lubię Polskie Kryminały”. Człowiek nie samym marketingiem przecież żyje…

 

Życzenia Noworoczne

Na zakończenie tego przydługiego postu chciałbym życzyć Wszystkim Czytelnikom blogu „Marketing, książki i życie” wszystkiego co najlepsze w 2012 roku. Spełnienia marzeń, realizacji planów i 100 proc. szczęścia. Dziękuję za wszystkie komentarze i ciekawe dyskusje.

Zapraszam ponownie na blog już w Nowym Roku!

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Co nowego na blogu w Nowym 2011 Roku?
  2. Co nowego na blogu w marcu 2011 roku?
  3. Pierwsze urodziny bloga „Marketing, książki i życie”!
  4. Nowe recenzje w listopadzie i grudniu!
  5. Jarmark Jagielloński 2011 w fotografii – promocja Lublina

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.