„Po co firmom rebranding” recenzja seminarium

learningDzisiaj miałem okazję uczestniczyć w dwugodzinnym seminarium szkoleniowym prowadzonym przez Tomasza Jędrzejczaka, stratega z agencji reklamowej Czteryczwarte. Opłacało się wyrwać na chwilę z pracy. Zyskałem sporą dawkę wiedzy i jeszcze większą inspiracji do planowanych na przyszły rok działań. O czym konkretnie była mowa? Jakie case studies przedstawił prowadzący? Czytaj w dalszej części postu!

 

 

Co to jest rebranding?

Rozpocznę może od fundamentalnej sprawy, podkreślonej ze 30 razy przez Tomasza Jędrzejczaka. Rebranding nie ogranicza się do zmiany logo i nazwy firmy. Nie po to jest wdrażany. Rebranding powinien mieć miejsce wtedy, kiedy w organizacji coś się zmieniło, a my chcemy tę zmianę zakomunikować na zewnątrz. Rebranding służy demonstracji zmiany. Nie robi się go też tylko po to, by nasza firma ładnie wyglądała. Warto pamiętać, że (cytuję słowa prowadzącego):

„rebranding nie jest problemem z dziedziny estetyki, ale z dziedziny zarządzania marką”.

 

Po co firmom rebranding?

Tomasz Jędrzejczak odpowiedział na tytułowe pytanie czyli za pomocą kilku case studies:

  1. Przemiana CPN w Orlen – najodważniejszy rebranding w Polsce
  2. Przemiana Commercial Union w AVIVA – rebranding marki finansowej w czasie kryzysu (do tego tego rebranding na raty)
  3. Przemiana Banku Śląskiego w ING Bank – prawdopodobnie najdłuższy rebranding świata
  4. Przemiana Idei w Orange – skuteczny rebranding tworzący rynkowego lidera

 

Jaka nauka wynika z wymienionych przypadków?

Według Tomasza Jędrzejczaka rebranding powinien być jednorazowy i szybki, zorientowany na przyszłość, zauważalny dla klientów, a także przemyślany i zaplanowany. Oczywiście, jeżeli chcemy by przyniósł zamierzony efekt. A na zakończenie fajna definicja komunikacji marketingowej, jaką podchwyciłem od prowadzącego – warto zapamiętać

„Komunikacja marketingowa zajmuje się projektowaniem emocji, jakie nasza marka ma budzić!”

 

…i niezły spot reklamowy towarzyszący kampanii rebrandingowej Commercial Union w Wielkiej Brytanii – warto obejrzeć!

Więcej szczegółów nie zdradzam. Polecam za to udział w seminariach organizowanych przez agencję Czteryczwarte i prowadzonych przez Tomasza Jędrzejczaka!

 

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Seminarium marketingowe "Sztuka Rebrandingu" polecam!
  2. Seminarium „Zarządzanie architekturą marki” – ocena
  3. „Wideo online & Mobile Marketing” czerwcowy IAB ShowCase w Warszawie – recenzja

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.