Dzieci w reklamie – spot TUI „Gdzie na wakacje?”

Wykorzystywanie dzieci w reklamie ma długą tradycję. Zatrudniając naszych Milusińskich w spotach marketerzy zazwyczaj liczą na pozytywny efekt działania tzw. „schematu dziecięcości”, o którym pisał m.in. prof. Dariusz Doliński w książce „Psychologiczne mechanizmy reklamy” recenzowanej na blogu. Polega on na….

Schemat dziecięcości to wrażliwość człowieka na pewne bodźce związane z naszą ewolucyjną przeszłością. Pokazanie w reklamie małego dziecka (lub małego ssaka) zawsze wyzwala bowiem w odbiorcy pozytywne emocje, niezależnie od grupy społecznej z której pochodzi.

 

Nigdy nie byłem zwolennikiem tego reklam z udziałem dzieci. Wykorzystywanie dzieci w reklamie wydaje mi się mało nieetyczne. Czasami zdarzają się jednak spoty, które sprawiają, iż zapominam o swoich uprzedzeniach. Do takich spotów należy przezabawna i chwytająca momentami za serce produkcja TUI (wakacyjne wyjazdy FIRST MINUTE).

 

Twórcy reklamy bawią się konwencją obsadzania dzieci w rolach dorosłych, debatujących nad wyborem najrozsądniejszej opcji spędzenia wakacji. Bułgaria za 1650 zł? A może Hiszpania za 1830? Na pierwszy rzut oka nie brzmi to może zbyt poważnie, ale dzięki takiej luźnej formie twórcom udaje się przełamać mechanizmy obronne audytorium i dotrzeć z przekazem. Ciągle chodzą za mną ceny niektórych wyjazdów! 🙄

Ps. co myślicie o „zatrudnianiu” dzieci w reklamach?

 

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Kontrowersja i prowokacja w reklamie – część pierwsza
  2. Kontrowersja i prowokacja w reklamie – część trzecia
  3. „Weź kulturę na wakacje” czyli reklamy (prawie)idealne, cześć II
  4. „Zaplanuj swój pogrzeb czyli kontrowersja i prowokacja w reklamie” część IV

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.

  • http://roothelp.pl Administrator

    Jeśli to nie są reklamy alkoholu lub prezerwatyw, to czemu nie.
    Reklamę stworzyła firma: http://www.brasilwarsaw.pl, ale z osobistych powodów ich nie lubię.

    • http://www.jaceklipski.pl Jacek

      Ok. Rozumiem.