Odpowiednie dać rzeczy słowo…

Szyld restauracji Za DrzwiamiCopywriting to niełatwa sprawa. Sprzedawanie rzeczy, usług czy idei za pomocą słów urasta nieraz do rangi sztuki, chociaż nie do końca i nie przez wszystkich docenianej. Z pisaniem jest trochę tak jak ze śpiewaniem. Powszechnie uważa się, że każdy śpiewać może, jeden lepiej, drugi gorzej. Pisać teksty może prawie każdy, o ile oczywiście nie jest analfabetą. Problem powstaje dopiero wtedy, gdy słowo opuszcza autora i zaczyna żyć własnym życiem.

 

Okazuje się wówczas, że większość napisanych słów i tekstów to sieroty, bo nikt nie chce ich przeczytać. Taka jest podstawowa różnica pomiędzy domorosłym pisarzem a copywriterem. Copywriter to twórca tekstów, które odbiorcy chętnie przeczytają. Domorosły pisarz to autor słów, które padają w pustą przestrzeń. Jego słowa nikogo nie inspirują, nikt nie zwraca na nie najmniejszej uwagi. Przepływają niezauważone przez świadomość odbiorców.

 

Co skłoniło mnie do napisania tego przydługiego wywodu? Przeglądając zaśmiecony twardy dysk domowego laptopa odkryłem przypadkiem zdjęcie. Fotka pstryknięta w trakcie letniej przechadzki uliczkami lubelskiej Starówki przedstawia tablicę jednej z lokalnych restauracji „Za drzwiami”. Widniejący na niej napis dumnie stanowi, że „Każdy kto Tu wstąpi, Nigdy w Nas nie zwątpi” (zachowałem oryginalną pisownię).

 

Klasyczna rymowanka. Na pierwszy rzut oka trochę prymitywna. Po głębszym zastanowieniu doszedłem jednak do wniosku, że coś w tym jest. Jasny, prosty przekaz. Bez udziwnień i reklamowego bełkotu. Sprawia wrażenie tekstu napisanego od serca przez jednego z pracowników restauracji. Moja ocena?

 

Używając terminologii jurorów jednego z muzycznych programów – JESTEM NA TAK! :lol:Po prostu urzekła mnie ta krótka historia…

Pozdrawiam

Jacek Lipski

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Odpowiedzialność za słowo

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.

  • http://roothelp.pl Administrator

    Czy widzieliście reklamę: Duże litery na dużym plakacie:
    Dom
    -D-z-i-e-c-k-a-
    Wyraz Dziecka był przekreślony. Genialna reklama rzucająca się w oczy (rzuca się jedynie dom, dopiero po chwili widać resztę).

    • http://www.jaceklipski.pl Jacek

      Nie widziałem. Spróbuję znaleźć w necie, bo mnie zaintrygowałeś.