Dziwny jest ten świat… w reklamach Orange

obcyKażda marka stara się stworzyć własny świat. Zaprasza do niego swojego potencjalnego użytkownika. Próbuje go zatrzymać w nim jak najdłużej. Niektóre marki robią to lepiej, inne gorzej, sporo grupa nie robi tego wcale. Orange należy do marek, które usiłują wciągnąć konsumenta do zbudowanego przez siebie świata. Szkoda tylko, że galaktyka zaludniona przez obrzydliwe pomarańczowe potworki raczej odpycha niż przyciąga…

 

Na początku małe zastrzeżenie. Ze względu na mocno negatywny customer experience jestem uprzedzony do firmy. Miałem telefon w Orange (wcześniej Idea) przez ponad 10 lat, teraz odliczam dni do końca umowy na najbardziej ch….wy internet mobilny na świecie. Spróbuję jednak zachować przez chwilę obiektywizm. O ile to oczywiście możliwe w danych warunkach…

Orange i seria jego reklam „Kraina rozmów” z pomarańczowymi, bezpłciowymi stworkami za każdym razem wyprowadza mnie z równowagi. Ten świat jest groteskowy, ohydny, odrażający i odpychający. W ogóle nie rozumiem po  co tworzyć taką wizję. Jak ja, jako konsument, mam tam odnaleźć siebie? Mam identyfikować się z tymi dziwnymi stworkami? Cała idea jest dla mnie zupełnie niezrozumiała. Ani to śmieszne, ani fajne, ani zaskakujące świeżością myślenia.

Po co więc to robić? Jaki jest sens pokazywania takich światów w prime time? Są zrozumiałe pewnie tylko dla amatorów LSD, ewentualnie bieszczadzkich grzybów (specyficznego rodzaju). Rozumiem, że najważniejsza jest kasa. Zawsze wydawało mi się jednak, że telefony są dla ludzi, a nie dla kosmitów. By zrozumieć świat z reklam Orange trzeba być naprawdę nie z tej Ziemi…

Ps. Raczej nie wzrusza mnie też fakt, że kampania „Kraina rozmów” zdobyła parę nagród na konkursach reklamy.

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Wesołych Świąt Marketingowcy!

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.