Najlepszy tekst reklamowy w tym roku…

plakat Mam Haka na RakaSłowo dobrze użyte ma potężną moc. Potrafi kreować i zmieniać rzeczywistość. Często bywa potężniejsze od miecza, zwłaszcza jeżeli jest użyte w dobrej sprawie. Przykład takiego zastosowania słowa znalazłem przeglądając piątkowe „Metro”. Dawno już (jeżeli w ogóle) nie czytałem równie dobrego tekstu reklamowego. Założę się, że nie zgadniecie, kto wpadł na pomysł kampanii społecznej „Nie wiąż się z papierosem”?


Autorkami koncepcji kampanii „Nie wiąż się z papierosem” są Kinga Witkowska, Julia Jaglewicz, Aleksandra Bodys, Karolina Tybulczuk oraz Agnieszka Konarzewska, licealistki z I LO im. Stanisława Staszica w Lublinie. Dziewczyny zwyciężyły w IV edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”.

Nie wiem, czy autorem tekstu były licealistki czy copywriter ze wspierającej konkurs agencji, ale to jest w tej chwili bez znaczenia. Chylę czoła przed człowiekiem, który napisał poniższe słowa:

 

plakat Mam Haka na Raka

 

Przemawia do mnie przeraźliwa prawdziwość tekstu oraz trafnie dobrana analogia (porównanie palenia papierosów do toksycznej miłości). Podziwiam niezwykłą sprawność językową autora, który potrafił w kilkunastu słowach opowiedzieć wstrząsającą historię. Do końca życia (mimo że sam nie palę) nie zapomnę puenty:

 

„Nazywam się Marta.

Dziś jest ostatni dzień mojego życia.”

 

Jak dla mnie te słowa nie wymagają żadnego komentarza…

Ps. dziewczynom z Lublina gratuluję pomysłu. Uznam się za człowieka spełnionego zawodowo, jeżeli kiedyś napiszę równie dobrą rzecz. W równie słusznej sprawie…

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

No related posts.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.

  • http://www.efective.pl Reklama Opole

    Witam, też jestem pod dużym wrażeniem kreatywności, tylko problem jest taki, że takie kampanie mają słabą skuteczność (wiem – jestem palaczem). Może i powinna wpływać na młodych, jeszcze niepalących, ale jak dobrze wiemy ich autorytety są gdzie indziej. Pozdrawiam

    • http://www.jaceklipski.pl Jacek

      Ta kampania dopiero się zaczęła, więc trudno rozważać jej skuteczność bądź jej brak. Z tego co wiem (aczkolwiek mogę się mylić) kampania jest skierowana do niepalących nastolatków i ma przestrzegać przed popadnięciem w nałóg. W takim przypadku myślę, że ma szansę powodzenia. Pozdrawiam i dziękuję za komentarz.

  • Kasia

    Rzeczywiście kampania ma zniechęcać młode osoby do sięgania po papierosa, hasło spotu wymyśliły dziweczyny z Lublina – i za t wielkie gratulacje 🙂

    • http://www.jaceklipski.pl Jacek

      Też odniosłem takie wrażenie. Dołączam się do gratulacji!

  • magda

    tekst jest naiwny i niedojrzały. Mało w nim też emocji – miał straszyć, odstraszyć? nic z tych zamiarów nie wyszło!

    • http://www.jaceklipski.pl Jacek

      Co dla jednych jest naiwnością i niedojrzałością, inny nazywają świeżością i młodzieńczym idealizmem. Dla mnie ten tekst jest wypełniony emocjami aż po brzegi, ale monopolu na rację nie mam. Każdy może widzieć to inaczej.