„Brand advertising online” Showcase Warszawa, maj 2011 – opinia

Drugi ShowCase w tym roku i… po raz drugi raz nie żałowałem kilku godzin urwanych z dnia pracy. W marcu spotkanie organizowane przez IAB poświęcone było „Serwisom społecznościowym i marketingowi szeptanemu. W maju obejrzałem natomiast 9 prezentacji na temat „Brand advertising online”. Postaram się teraz w kilku słowach podzielić się z Tobą wrażeniami z seminarium marketingowego. A jest o czym mówić i pisać! Kto nie był, niech żałuje…

 

Warszawa, 11:00. Centrum Konferencyjne na Zielnej

Seminarium rozpoczęło się wystąpieniem dwóch bardzo rezolutnych i kompetentnych Pań czyli Teresy Wierzbowskiej z Redefine i Magdaleny Królikowskiej z Eurozet. Prezentacja dotyczyła „Niestandardowych form promocji z wykorzystaniem usług VOD i MOD”. Dla wyjaśnienia podaję, iż skrót VOD oznacza „video on demand„, a MOD – „music on demand”. Warto zwrócić uwagę na obydwa sektory, które odnotowują w ostatnich latach niezwykle dynamiczny wzrost. Rynek VOD co roku rośnie mniej więcej o 300 proc.

Panie Wierzbowska i Królikowska przedstawiły kilka fajnych case studies obrazujących możliwości wykorzystania VOD (w Ipla.tv) i MOD (w Niagaro.pl) w marketingu marki on line. Mówiły o kampaniach „Muzycznych baryłek” Wedla, sponsorowaniu iplaMINI przez Sagę, „Fuijitsu – pojedynek playlist” oraz programie w Ipla.tv „Kasia gotuje”. Nic dodać, nic ująć. Świetna prezentacja pokazująca jak budować wieź z konsumentem w świecie on line! Jak wypadło pozostałe 8 wystąpień?

 

  • „Efektywne wykorzystanie displayu w kampaniach brandingowych – nowoczesne kreacje reklamowe a nowe metody pomiaru kampanii”, prelegent: Ilona Stachowicz z ARBOnetwork,

Mało efektowna, ale niezwykle efektowna prezentacja o displayach. Mowa była o kreacjach rich media (wykorzystujących jednocześnie filmy, zdjęcia, muzykę, gry itp.)  np. kampanii Volvo XC60, interaktywnym screeningu w wykonaniu Magnum oraz retargetingu („Tune up your party„) i predykcyjnym retargetingu na Facebooku (V10.pl „z benzyną we krwi”). Do zapamiętania: w kampaniach rich media posługujemy się wskaźnikami „dwell time” i „dwell rate” jako miernikami sukcesu. Tradycyjny CTR na nic nam się tam nie przyda.

 

  • „Ksiądz, stary kościół i dwóch legendarnych nurków czyli o marketingu, który zmusza do rozmowy”, prelegent: Piotr Pal, Pride&Glory Interactive

Zdecydowanie najsłabsza prezentacja na majowym ShowCase. Chwytliwy tytuł bez żadnego związku z faktyczną zawartością. Mało czytelne wykresy. Niewiele skorzystałem, może poza wartościowa informacją podaną przez prowadzącego za Jacobem Nielsenem: „reklamy z kontekstem społecznym na FB są skuteczniejsze niż te bez”. Kontekst społeczny oznacza m.in, że w boxie reklamy pokazuje nam się, którzy nasi znajomi „polubili” reklamowany produkt.

 

  • Advertising online na przykladzie case study Alma w programie Ugotowani”, prelegent: Ewelina Dworak z Onet.pl,

Bardzo ciekawa prezentacja. Sporo informacji o planowaniu strategicznym i tworzeniu formatu reklamowego dedykowanego marce Alma. Konkretnie chodziło o emitowany niedawno w TVN program „Ugotowani”. Prowadząca zapowiedziała drugą emisję programu.

 

  • „Szmery banery, czyli skuteczne działania wizerunkowe”, prelegent: Bartłomiej Buczkowski z Wirtualnej Polski,

Mało interesująca i niezbyt dobrze poprowadzona prezentacja. Za dużo promocji firmy i oczywistości. Za mało konkretów.

 

  • „Kampania marki na przykładzie współpracy z dużą grupą mediową”, prelegent: Radosław Baran, Interia.pl ,

Fajny case kampanii prowadzonej głównie na Interia.pl, RMF FM, RMF MAXX. Klient: Pekao S.A. Cel: rozpowszechnienie informacji, że Pekao jest częścią Unicredit Group, które sponsoruje UEFA Champions League. Efekt: 3 mln unikalnych użytkowników oraz świetna zabawa dla kibiców piłkarskich!

 

Jedna z dwóch najlepszych prezentacji na majowym Showcase. Pełny instruktaż, jak przeprowadzić akcję wirusową w social media na przykładzie kampanii Avonu prowadzonej na Facebooku. Świetny pomysł z tzw. wstążką nieśmiertelności, która popierający akcję mogli sobie przypiąć do zdjęcia profilowego, za pomocą specjalnie stworzonej aplikacji. Kluczowe czynniki sukcesu kampanii wirusowej? Według prowadzącego należą do nich: atrakcyjny przekaz, warunki do powielania i zainfekowania (stymulowanie masy krytycznej). Świetne wystąpienie i jeszcze lepszy prowadzący. Można było przekonać się na własne oczy, że w prezentacjach najważniejsza jest pasja, a nie np. wodotryski i inne fajerwerki techniczne!

 

Druga z najlepszych prezentacji na ShowCase. Przedstawiciel agencji Adv.pl pokazał, jaką karierę w social media mogą zrobić fajni „brand heroes”. Bezcenne przykłady prawdziwej komunikacji (posty na wallu) i aplikacji na fan page Serca i Rozumu. Z takim wsparciem Tepsa być może „odczaruje” w końcu swój wizerunek…

 

  • Retargetowanie i zmiana modelu zakupu powierzchni z site-based-buying na audience-based-buying w oparciu o platformę Way2matic od Way2traffic Polska”, prelegent: Piotr Surmacki, Way2traffic Polska.

Bardzo trudny temat, ale prezenter nieźle sobie poradził. Targetowanie real time, sieciowe, proximity, platformy wymiany, SSP (supply site platform), DSP ( demand site platform) – mam nadzieję, że zrozumiałem z tego przynajmniej połowę z tego co zanotowałem…

 

Generalna ocena seminarium

Showcase trzyma klasę! Poprzednio, czyli w marcu br.,  poziom prezentacji był bardziej wyrównany. W maju było więcej słabszych wystąpień, ale więcej trafiło się też ponadprzeciętnych jak np. te o Avonie oraz Sercu i Rozumie. Dziwię się tylko, że tak mało było uczestników-obserwatorów. Showcase był jak zwykle bezpłatny…

Ps. czytaj relację z pierwszego ShowCase w marcu 2011 r.

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. ShowCase Warszawa "Serwisy społecznościowe, marketing szeptany" – wrażenia

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.