ShowCase Warszawa "Serwisy społecznościowe, marketing szeptany" – wrażenia

Kciuk uniesiony do góry w gęście OKDzisiaj udało mi się urwać na parę godzin z pracy i wyskoczyć na cykliczną (bezpłatną) konferencję ShowCase organizowaną przez IAB.   W samym centrum Warszawy, czyli w Centrum Konferencyjnym na Zielnej, miałem okazję posłuchać 11 dwudziestominutowych prezentacji na temat społecznościówek i marketingu szeptanego!
Już dawno nie byłem na tak wartościowej konferencji. Nawet nie zauważyłem, kiedy minęły 4 przewidziane programem godziny. Solidna dawka wiedzy na temat social media marketing na długo zostanie w mojej głowie. Zero ściemy i nudnego teoretyzowania. Królował konkret i content, jak można się przekonać zerkając na listę prezentacji. W kolejności chronologicznej plus krótki komentarz:
  • „Społeczność na MAXXA” Sebastian Nejfeld, Netizens Pepermint,

Komentarz: prezentacja sponsora imprezy na temat portalu MAXXXymalny stworzonego dla RFM MAXXX i angażowaniu słuchaczy we współtworzenie audycji „on the air”!

  • „Promocje oraz nagrody, czyli co tak naprawdę działa na FB na przykładzie kampanii Kit Kata”, Paweł Karaś z Facebook NOW oraz Erwin Wilczyński z Arbovision,

Komentarz: tips and tricks dla organizujących konkursy w społecznościówkach na przykładzie działań dla Fun Page Kit Kata w Polsce. Tak na marginesie: czy wiecie, że Kit Kat ma od 50 lat to samo hasło pozycjonujące „Czas na przerwę, czas na Kit Kata”? Godna podziwu konsekwencja!

  • „Przygoda, czy stały związek? Fanta w społecznościach” Wiktor Goliszek, agencja Next,

Komentarz: kilka słów o akcjach Fanty „Odpicuj swój profil” i „Całowanie pod jemiołą”.

  • „Co i jak mierzyć na facebok.com? Na podstawie dotychczasowych doświadczeń”, Cezary Różański, Goldensubmarine,

Komentarz: pierwsza z prezentacji nurtu analitycznego na temat wykorzystania Google Analitics do mierzenia skuteczności działań facebookowych aplikacji. Zaskakująca informacja: akcje na facebooku nie zmuszające uczestników do lajkowania dają lepsze rezultaty niż te wymuszające „like”!

  • „Pan wiem o czym ja mówię czyli wróżki w marketingu i coś więcej”, Marcin Kowalik, Zieltraffic,

Komentarz: dwa casy z podwórka szczecińskiej agencji Zieltraffic, wróżki nie przypadły mi do gustu, ale kampania dla restauracji Brama Jazz Cafe jak najbardziej. Świetny przykład na to, że przeniesienie całego budżetu marketingowego z mediów tradycyjnych do sieci i społeczności może dawać świetne rezultaty. Social media naprawdę są w stanie sprzedawać (nie w każdej branży oczywiście)!

  • „Od lojalności po sprzedaż, czyli community marketing jako narzędzie promocji sklepu internetowego”, Marek Piotrowski, Fire Fly,

Komentarz: community marketing dla sklepu internetowego „Męskie Zabawki”. Ciekawostka? Model biznesu prowadzonego przez Fire Fly Group. Agencja prowadzi działalność biznesową i korzystając z okazji testuje swoje pomysły w praktyce.

  • „Akcja Ekoszkoła – jak wykorzystać CSR do budowy masowej świadomości marki? Kampania marketingu zintegrowanego”, Krzysztof Winnik, NuOrder Group, Beata Kuskowska, Knauf Insulation,

Komentarz: dowód na to, że połączenie celów CSR i marketingowych jest jak możliwe. Remont szkoły w Chechle i budowa świadomości marki wśród tysięcy internautów – godne podziwu!

  • „Narzędzie mierzenia efektów działań WoM w społecznościach internetowych na wizaz.pl i społeczności kobiecych na portalu Facebook”, Albert Hupa, Interactive Research Center,

Komentarz: kolejna prezentacji z nurtu analitycznego, m.in. jak i gdzie szukać ognisk dyskusji, Social Influencers i trendsetterów. Ciekawostka? Kobiety w sieci tworzą „ule komunikacyjne”, mężczyźni preferują „komunikację zadaniową”!

  • „Samsung Game – czyli jak wprowadzić na rynek nowy produkt?” Robert Sosnowski, Biuro Podróży Reklamy,

Komentarz: case gry wspomagającej wprowadzenie na rynek nowego notebooka Samsunga.

  • „HBO – krótka rozprawa o kupionym vs. naturalnym fanie na Facebooku…” Paweł Suchocki, Buzz Media,

Komentarz: najlepsza moim zdaniem prezentacja na ShowCase. O sile otwartej komunikacji o wartości prawdziwych fanów skutecznie przekonywał Paweł Suchocki z Buzz Media. Jak mówił „Nie sztuką jest pozyskać fana, sztuką jest go utrzymać!”

  • „Mobbuzer – nowa platforma do monitorowania SM” Digital One.

Komentarz: nowe narzędzie do monitorowania marek w społecznościówkach. Platforma stworzona dla marketerów przez marketerów, a nie jak to zwykle bywa – dla informatyków przez informatyków.

Wnioski jakie nasunęły mi się po konferencji ShowCase? Primo, na pewno wpadnę na kolejne spotkanie z tego cyklu. Organizatorzy wspominali o maju. W listopadzie zapraszają również na targi branży interaktywnej. Secundo,„Lepszy 1 lojalny fan niż 100 milczących”, czyli „Liczy się jakość, a nie ilość, głupcze!”

ShowCase Warszawa – polecam wszystkim marketingowcom!

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

No related posts.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.