Kontrowersja i prowokacja w reklamie – część trzecia

Pierwszy post w Nowym 2011 Roku! Zaczynam od przerażającego maila reklamowego, jaki firma DRB Centrum Odszkodowań wysłała w Sylwestra mojej koleżance z pracy, za pośrednictwem Interii. Entuzjazmu raczej nie wzbudził, za to skutecznie popsuł poranny nastrój i obrzydził smak kawy. „Shockvertising” nie zawsze się opłaca. Jeżeli już się na niego decydujemy, to warto go robić z głową.


Reklamy wszelkiego rodzaju ubezpieczeń i usług medycznych zachęcają do straszenia odbiorców. Zamiast szukać korzyści dla klienta można przecież pójść na łatwiznę i postraszyć go konsekwencjami niewykupienia polisy. Wypadek, śmierć, kalectwo – nie należą może do najprzyjemniejszych tematów, ale są za to bardzo łatwe do obrazowego przedstawienia. Pytanie brzmi tylko, po co?

Wystarczy rzut oka na materiał reklamowy DRB, by stwierdzić że jednym efektem wywołanym u odbiorcy może być tylko niesmak lub strach. Kto rozsyła tego typu mailingi w Sylwestra, kiedy ludzi myślą o przyjemnościach typu bale, prywatki i imprezy?  

Podejrzewam jakiegoś marketingowca-kamikadze!

Dla mnie ten mailing jest co najwyżej niesmaczny, ale u bardziej wrażliwych osób może wywołać silne uczucie strachu. Jeżeli celem kampanii było wystraszenie odbiorców to muszę przyznać, że DRB na pewno się to udało. Podejrzewam jednak wystąpienie małego efektu ubocznego. DRB mogło też skutecznie odstraszyć klientów! Od korzystania ze swoich usług…

Kolejna część postu o kontrowersyjnych i prowokacyjnych reklamach niebawem! Czytaj część pierwszą i drugą!

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. Kontrowersja i prowokacja w reklamie – część druga
  2. Kontrowersja i prowokacja w reklamie – część pierwsza
  3. „Social Media and Building Community” lekcja trzecia

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.