Jak pisać emaile w stylu Draytona Birda?

Za oknem słoneczny dzień. Siedzę sobie przed kompem, aż tu nagle, zupełnie niespodziewanie, przychodzi do mnie email od Draytona Birda. Kim jest Bird, wyjaśniać chyba nie muszę, mniej zainteresowanym powiem tylko, że to jeden z najlepszych specjalistów od marketingu bezpośredniego na tej planecie. Pisałem już o nim we wcześniejszych postach. Wracając do rzeczy. Dostałem maila od samego Draytona Birda. Pełna konsternacja! O co chodzi?
Dopiero po chwili przypominam sobie, że jakiś czas temu przeglądając sieć w poszukiwaniu wzorów listów sprzedażowych zapisałem się na listę wysyłkową Brytyjczyka. Ok – sytuacja opanowana!
Kolejna zapychająca skrzynkę korespondencja sprzedażowa – myślę sobie. Zerkam na temat i widzę „Komu David Ogilvy dał swój tekst do sprawdzenia?”. Aha, wiem kto to Ogilvy (o nim też pisałem wcześniej), znam jego książki. Zaintrygowany tematem otwieram maila. Czytam dalej:

Who did David Ogilvy ask to review his copy?
Would it surprise you to know that even the King of Madison Avenue had someone look at his copy? 

He did.

And if you go

 

here, you can hear the story. 

Best,

Drayton

 

draytonbird.com
draytonbirdcommonsense.com
eadim.com 

BLOG:

 

drayton-bird-droppings.blogspot.com
TWITTER:
twitter.com/DraytonBird
FACEBOOK:
facebook.com/drayton.bird

W ten właśnie sposób Drayton Bird reklamuje jeden ze swoich webinarów. Sam webinar jest w tej chwili mało istotny. Chciałbym tylko zwrócić uwagę na sposób komponowania emaili przez słynnego Brytyjczyka!

1. Temat emaila – “Who did David Ogilvy ask to review his copy?” Świetny przykuwający uwagę temat emaila to podstawa. Bird zastosował tu technikę przywołania innego autorytetu ze świata reklamy, tj. Davida Ogilvy. Chcąc dowiedzieć się co będzie dalej, tzn, kto sprawdzał tekst Ogilvemu, nie mamy wyjścia i musimy otworzyć maila!
2. Wprowadzenie –Would it surprise you to know that even the King of Madison Avenue had someone look at his copy? He did.” Zgodnie ze starą regułą Alfreda Hitchcokazaczyna się od trzęsienia ziemi, a później napięcie rośnie”! Na pytanie retoryczne, jakiego używa Bird, odpowiedz może być tylko jedna. Tak, każdy marketingowiec byłby zaskoczony wiedząc, że ktoś sprawdza teksty króla Madison Avenue! Bird umiejętnie dozuje napięcie nie odpowiadając na pytanie. Lakonicznie stwierdza tylko, że ktoś taki istnieje.
3. Call to action – And if you go here, you can hear the story. Czytając maila internauta nie może się już doczekać odpowiedzi na to pytanie, a Bird umiejętnie prowadzi go tam, gdzie tylko chce. Chcesz poznać odpowiedz na pytanie? Kliknij na link i wysłuchaj całej historii (w domyśle skorzystaj z webinaru).
4. Podpis i informacje kontaktowe. Mail kończy się tak jak powinien – podpisem jego autora. Warto zwrócić uwagę na formę podpisu. Podanie samego imienia Drayton” zmniejsza dystans i ma wywoływać w czytelniku wrażenie dobrej bliskiej relacji z nadawcą. Następnie Bird podaje informacje kontaktowe. Godna podziwu jest ilość narzędzi, z jakich korzysta Brytyjczyk: strony internetowe, blog, Twitter i Facebook.
Jak dla mnie pełna profeska – Bird jest niekwestionowanym mistrzem marketingu bezpośredniego! Nic tylko naśladować…
Powodzenia w zmaganiach z listami i emailami sprzedażowymi!
PS: jeżeli jesteś zainteresowany przemyśleniami Draytona Birda na temat emailingu, obejrzyj krótkie video.

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

No related posts.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.