“SEO Crash Course to Get Found” lekcja druga

Po lekko rozczarowującej lekcji Inbound Marketing University na temat efektywnego blogowania przyszedł czas na lekcję nr 2. Zajęcia prowadzone przez Lee Odena, konsultanta SEO z Toprank Online Marketing, są przynajmniej o klasę lepsze niż poprzednie, nawet pomimo słabszej części z pytaniami od uczestników.


W części z pytaniami Odden odpowiada na pytania w typie: czym jest jest alt tag i meta tag description („meta tag description – it tells you what the web site is all about”) i powtarza do znudzenia przykład z „baseball gloves”.

Przejdźmy jednak do pozytywów wykładu, bo było ich dużo więcej niż minusów. Sporo użytecznych informacji do zapamiętania, kilka niezłych case studies (m.in.: strona Adidasa, Janod Fabrics)okraszonych tuzinem fajnych bon motów używanych przez prowadzącego (moje ulubione „Google is a big dog”, definicja Adwords – “You pay to play”, itp.) – naprawdę warto było poświęcić godzinę swojego czasu!

Co zawiera wykład?
1. Dlaczego warto korzystać z SEO?
2. Podstawy wiedzy na temat wyszukiwarek
3. Kilka słów o sposobie działania Google
4. Słowa kluczowe
5. Tworzenie strony przyjaznej dla wyszukiwarek – „If it can be searched it can be optimized”
6. Budowanie sieci linków – „Inbound links are like electricity for search visability”
7. Analityka – „If it can’t be measured, it’s not worth doing it”
8. Pytania od internautów

SEO = increased conversions
Tak w skrócie można streścić przesłanie Lee Odena. W pełnej wersji: “SEO is the most effective Online Marketing tactic for generating conversions”. Zacznijmy jednak od początku. Co to jest SEO? Według Oddena „A set of methodologies that make it easier for search engines to find, index, categorize and rank web content”. Na czym opiera się SEO? Odden twierdzi że na, tzw. „Magicznym Trójkącie”:

Keywords (słowa kluczowe),

Link building (budowa sieci linków)

Make web site friendly (tworzenie strony przyjaznej dla wyszukiwarek, ułatwianie im życia)

Kilka wybranych wskazówek od Oddena!

1. Struktura logiczna informacji na stronie – structure things top-down just like in organization graph.
2. Zawsze używaj tego samego adresu strony głównej w linkach prowadzących do Twojej strony (tego samego URL).
3. Jeżeli zmieniasz adresy URL na stronie – musisz mieć plan (SEO Migration plan).
4.Zawsze używaj słów kluczowych w tekście linku! (np.: nie pisz kliknij tutaj, tylko „inbound marketing”).
5. Siedząc w tym biznesie potrzebujesz strategii zdobywania linków. Dobra rada: „being useful is the best method of being linked”.
6. Wyniki z wyszukiwarek normalnie generują 20/30% ruchu na stronie. Zdarzają się jednak przypadki, że aż 80%:, patrz: janodfabrics.com (case study).

Przepis na sukces w Internecie
Autor nie odkrywa Ameryki mówiąc, że najważniejsze to zbudować dobry content i promować go w social media. Najlepsze rezultaty daje wykorzystanie połączenie SEO i social media. Jak według Oddena wykorzystać social media effect do promowania strony?

1. Znajdź miejsca w sieci, gdzie ludzie gromadzą się, by rozmawiać o tematyce związaną z Twoją firmą, Twoim produktem, itp.
2. Poznaj i zapamiętaj słowa/frazy kluczowe (keywords), jakimi posługują się ludzie w tych miejscach.
3. Optymalizuj swoją stronę firmową pod zapamiętane keywords z pkt.2

Narzędzia dla webmasterów
Na zakończenie mały bonus. Za Oddenem podaję z jakich narzędzi warto korzystać. Spora część z nich jest podobno darmowa:

– programy ogólne: Google Webmaster Tools,
– programy do słów kluczowych: Google Keyword Tool, Insights, Ad Planner, freekeywords, wordtracker.com , semrush,
– program do Link Management: ericmiraglia.com/inlink, linkscape, buzzstream.

Końcowa ocena lekcji drugiej inbound marketingu: 4

W następnym tygodniu kolejna lekcja: Chris Brogan z New Marketing Labs opowie o “Social media and Building Community”.

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

Podobne wpisy:

  1. 5 największych kłamstw firm zajmujących się SEO
  2. "How to blog effectively for business" – lekcja pierwsza

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.