"How to blog effectively for business" – lekcja pierwsza

Właśnie zakończyłem pierwszą lekcję marketingowego kursu na Inbound Marketing University. Początkowy wykład prowadzony przez specjalistów z Marketing Proofs Ann Handley (Chief Content Officer) i Macka Colliera (blogging and Twiter specialist) dotyczył efektywnego blogowania.

Zajęcia prowadzone w formie omawianej prezentacji widocznej na ekranie (głosy prowadzących w tle) były średnio interesujące. Generalnie dotyczyły zasad blogowania, budowy bloga, czyli rzeczy przydatnych ludziom dopiero zaczynających przygodę z blogosferą. Najcenniejsze rzeczy, jakie wychwyciłem, pojawiały się na samym końcu, w fazie pytań od uczestników na które odpowiadali prowadzący:

1. Jak reagować na negatywne komentarze na firmowym blogu? Co robić jeżeli jest ich strasznie dużo? Na pewno nie wolno ich kasować. Sposób, w jaki sposób rozegramy sprawę z negatywnymi komentarzami w sieci mówi o nas wszystko. Jeżeli pomożemy skarżącym się w załatwieniu ich spraw, rozwiązaniu problemów to internauci na pewno to docenią. Poza tym należy pamiętać, że negatywny post na blogu, nawet z wyzwiskami i wulgaryzmami, to często krzyk rozpaczy klienta, któremu nie zapewniono dobrej obsługi w świecie off line…

2. Jak sprawić, by wzrosła liczba czytelników? Tutaj odpowiedz jest prosta. Linki przychodzące i wychodzące, słowa kluczowe oczywiście mają swoje znaczenie, ale powinny one ustępować przed treścią. Jak mówią: „CONTENT IS THE KING”. Dobra, ciekawa treść oscylująca wokół kilku kluczowych, starannie dobranych tematów, jakim jest poświęcony blog, sprawi że czytelnicy na pewno go odnajdą w sieci.

Końcowa ocena lekcji pierwszej inbound marketingu: 3+

PS: jutro biorę się za kolejną lekcję. Tym razem „SEO Crash Course to Get Found” prowadzoną przez Lee Oddena z Top Rank Online Marketing. Relacja gwarantowana!

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

No related posts.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.