Marketingowiec człowiekiem renesansu

Kariera w komunikacji marketingowej? Czemu nie – pod warunkiem, że umiesz robić przynajmniej 7 rzeczy równocześnie(ja na razie potrafię 4, ale dopiero zaczynam), lubisz się uczyć i masz motywację, by w razie potrzeby potrafisz zrobić dosłownie wszystko. Tak jest przynajmniej na początku. Obowiązkowo musisz też mieć żołądek ze stali, tzn. stresoodporny. Praca pod presją czasu, zwłaszcza w korporacyjnym marketingu, to chleb powszedni. Podobnie jak przekonanie, że na marketingu znają się wszyscy, a marketingowiec to taki człowiek od ładnych obrazków…


Komunikacja marketingowa to specyficzny rodzaj pracy. Jeżeli o kim można powiedzieć „człowiek renesansu” to na pewno o specjaliście ds. komunikacji. Chcąc pracować w tym niełatwym zawodzie’ musisz znać się po trochu na wszystkim. Nie słyszałem jeszcze o żadnej uczelni w Polsce, która potrafiłaby przygotować Cię do pracy w zawodzie (może poza SGH).

W komunikacji marketingowej czasem jesteś grafikiem, czasem copywriterem, proofreaderem (korektorem), a czasem specem od badań lub Internetu. Obowiązkowo musisz być na bieżąco z najnowszymi technologiami, znać swobodnie język angielski i posługiwać się kompem (z naciskiem na Power Point i Excel, dobrze też jak znasz podsamy obsługi programów graficznych, html i obsługę CMS). Reasumując człowiek od komunikacji marketingowej powinien być „Wszytskomający – Wszystkopotrafiący”

PS: wszechstronność to rzecz szczególnie przydatna na początku. Zaczynając pracę od stanowiska praktykanta, stażysty, asystenta, młodszego specjalisty trudno koncertować się na jednej działce. Jesteś człowiek od wszystkiego. Specjalizacja przychodzi z czasem!

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

No related posts.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.