„Marketing technologii społecznych Groundswell …” Charlene Li, Josh Bernoff

„Internet nie jest już piaskownicą, którą można odgrodzić murkiem od reszty podwórka – jest integralnym elementem świata biznesu i relacji społecznych” pisze dwójka amerykańskich autorów – analityków z firmy Forrester Research, ale o tym wie chyba każdy z nas.

Nie każdy z nas zdaje sobie jednak sprawę z istnienia zjawiska, które Li i Bernoff określają mianem „groundswell”czyli wzbierający nurt opinii społecznych. Nurt, który wzbiera w sieci. Jest jednocześnie szansą i zagrożeniem dla każdej firmy. Jeżeli potrafisz go wykorzystać, Groundswell jest czymś lepszym niż marketing szeptany. Jeżeli go zignorujesz, może stać się śmiertelnym zagrożeniem.

Groundswell to „władza w ręce ludu” jak pisze Robert Czech z Grupy TP, recenzent książki. Istotą tego fenomenu jest rewolucyjna zmiana w sposobie komunikacji społecznej. W dobie internetu ludzie wykorzystują technologię social media, aby pozyskać niezbędne informacje od innych ludzi, zamiast korzystać, tak jak to było do tej pory, z tradycyjnych mediów oraz innych tradycyjnych źródeł. Autorzy książki tłumaczą, jak można wykorzystać tę zmianę dla potrzeb własnej firmy.

W mojej opinii całkiem niezła książka. Sporo interesujących case studies m.in.: Mini USA – słuchanie poprzez monitoring, rozmowy na portalu społecznościowym Ernst & Young , inspirowanie za pomocą ocen i recenzji przez firmę eBags, blog firmowy HP i wiele innych. Całość poparta wynikami badań.

Jedyny minus to styl pisania, jaki używają autorzy. Momentami brakuje im polotu cechującego np.: recenzowaną wcześniej przeze mnie książkę Davida Meermana Scotta „Nowe zasady marketingu i PR”. Niektóre fragmenty ciężko się czyta, niemniej jednak polecam.

Spodobał ci się wpis? Doceń autora „lajkiem”!



Nie chcesz przegapić kolejnych wpisów? Zapisz się na newsletter.

No related posts.

Jacek Lipski

Ekspert ds. strategii marketingowych dla MŚP w B&L Consulting. Mentor w AIP Lublin oraz współautor e-booka "Lubelskie Startupy 2015". Poprzednio Social Media & Account Manager w agencji reklamowej Vena Art, specjalista ds. komunikacji marketingowej w Żagiel S.A, oraz asystent ds. komunikacji wewnętrznej w Vattenfall Distribution Poland. Po godzinach pasjonat "creative writing", polskich kryminałów i koszykówki.